søndag 18. november 2007

Vår tids nazister: uthenging

På denne bloggen har navngitte personer nokså entydig blitt omtalt som rasister og sammenlignet med mellomkrigstidens nazister. Har jeg dårlig samvittighet? Tvert imot – jeg synes faktisk det er mye verre å sammenligne muslimer med rotter enn å sammenlikne rabiate muslimhatere med nazister. Har jeg belegg for påstandene? Helt klart. All informasjon er hentet fra åpne kilder og det er en smal sak å følge de navngitte personenes bevegelser. De har jo opptrådt under fullt navn på nettet, ergo blir de omtalt med fullt navn her. Synnevåg er f.eks. bøtelagt for rasistiske utsagn og har blitt omtalt av norske aviser som rasist. Jeg ser derfor ingen grunn til at jeg ikke kan gjøre det samme her.

Muslimer blir sammenlignet med rotter, akkurat som nazipropagandaen trakk en parallell mellom jødeghettoen og flokker av rotter (slik Hitler gjorde også i Mein Kampf). Folk som meg blir omtalt som ”ormeyngel” og ”pakk”, også populære betegnelser på jøder blant tyske antisemitter. ”PK-rotte” er blant uttrykkene som brukes om folk som stiller spørsmål ved den banale og ensrettede islamkritikken. Skjellsordene er imponerende kreative og er nesten på høyde med det Goebbels og hans menn kokte i hop.

La meg også sitere fra Hitlers berømte tale den 30. januar 1939:
"Hvis det igjen skulle lykkes den internasjonale finansjødedommen i og utenfor Europa enda en gang å kaste landene ut i en verdenskrig, så vil resultatet ikke være jødedommens seier, men derimot utryddelse av den jødiske rase i Europa!"

For den som har fulgt islamdebattene på nettet en stund, gir de mest rabiate muslimhaternes retorikk og tankegods en uhyggelig påminnelse om Hitlers tale. Ja, selve propagandametodene disse folkene benytter følger oppskriften fra Mein Kampf. Disse muslimhaterne er ikke nazister i streng forstand, men de er jevngode (eller skal vi si jevndårlige) med nazistene.

6 kommentarer:

birgitta sa...

Ja , du kan henge ut den du vil for meg . Problemet med slik "uthenging" er at du kopierer ut tekster fra Veggavisen , uten å spørre vedkommende på forhånd .
Når du poster slik direkte ut , og "klipper av" sammenhengen , blir meningen ut av kontekst .
Dette kommer i konflikt med åndsverkloven .

Dessuten reagerer jeg kraftig på at du om meg har sagt at jeg driver reklame for en SS Waffen-tropp av noe slag , som jeg ikke har nevnt i min munn en gang .
Dette er ren fanasi .

Helt greit at Konrad driver blogg . Men han kan holde seg til sannheten , og ikke dra ting ut av sin sammenheng . Prøv å forstå poengene . Ellers kommer du helt på vidda !!

birgitta sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Birgitta

Åndsverk? Kaller du Veggavisen åndsverk? Kaller du nazibabbel for åndsverk? Jeg var ikke klar over at du er i besittelse av humoristisk sans.

Forøvrig er det ikke brudd på åndsverksloven å klippe ut mindre deler av andres tekster så lenge kilde blir oppgitt. Dessuten skal du være glad for at du får litt reklame for antisemittismen din. Jeg har ikke sagt noe om Waffen SS, men bloggen din taler sitt tydelige språk.

Snakker du, av alle, om sannhet? Sjekk din egen fantasiblogg og hold deg unna min.

Anonym sa...

PS: Jeg holder meg til sannheten, men jeg noterer at Birgitta i ettertid har fjernet kompromitterende linker fra sin naziblogg.

Anonym sa...

Din smalapirre, eg hev eit tilbod til deg, du faor 1000 dalar for å leggja ned denne bloggjen din.

Anonym sa...

Jeg tar mer enn gjerne imot penger, men bloggen blir ikke nedlagt.

Forøvrig dårlig etterligning av Målmannen. Lær deg høgnorsk, Målmannen er hverken sogning eller vossing.