fredag 26. oktober 2007

Trusler fra Veggavisens admin

Administrator for Veggavisen er svært bekymret over at visse personer er ute etter å sverte Veggavisen. Undertegnede er naturlig nok en av dem. En annen person ble truet med rettsforfølgelse. Admin har brukt spalteplass til åpent å komme med dulgte trusler om at han ”tar vare på bevis”. Bevis om hva? Alt jeg skriver er baserte på åpne kilder og fritt tilgjengelig informasjon.

Er jeg ute etter å sverte Veggavisen? Jeg er ute etter dokumentere det som foregår der, og ja, jeg sier det som det er med en relativt nøktern bruk av begreper som ”rasisme”. Dersom det er å sverte, så OK. Jeg er mot Veggavisen fremdyrking av et smalt segment ytterliggående synspunkt fremført av uoppdragne guttunger på rundt 60 år. Jeg er selvsagt ikke mot Veggavisen eller Nettavisen som sådan.

Gode råd til Admin:
1) Hold smella (det er ikke spesielt smart å komme med trusler)
2) Gjør jobben din (ordentlig - det er det få tegn til at du gjør per i dag, kanskje konsentrere deg om å fjerne uakseptable innlegg i stedet for konsentrere deg om å forfølge kritikere, begynn med å lese det interne regelverket du er satt til å forvalte).

Et godt råd til redaktørene for TV2 Nettavisen (Gunnar Stavrum, Tormod Utne, Witsø-Bjølmer) dersom dere kommer i skade for å lese dette: man driver ikke avis ved at en anonym redaktør (Admin) forsøker å true brysomme lesere til taushet. At brukerne av Veggavisen mangler folkeskikk og gangsyn er ille, men det er faktisk mye verre at Admin er like ille. Det virker f.eks. som om Admin er ukjent med det regelverket han/hun er satt til å forvalte.

La meg også sitere fra Likestillingsombudets brev:
"Ombudet vil også gjøre oppmerksom på forbudet mot gjengjeldelse i diskrimineringsloven § 9. Det er forbudt å gjøre gjengjeldelse overfor noen som har fremmet klage om brudd på bestemmelsen om diskriminering, eller som har gitt uttrykk for at klage kan bli fremmet.”

Ingen kommentarer: